Nieuw-Solidaristisch Alternatief!

Het identitair en revolutionair verzet! – Weg van de Wetstraat, op naar de Volksstaat!

“Assimilatie is een misdaad”

Posted by voorhoede op 17 maart, 2008

Turkse minister-president Erdogan bevestigt onrechtstreeks de NPD

Terwijl in het Zuidoosten van Anatolië nagenoeg dagelijks mensen sterven, omdat het Turkse leger de Koerdische vrijheidsstrijd voor een eigen staat met alle brutaliteit onderdrukt, hebben Turkse toppolitici dezer dagen het lef het Duitse volk de les te spellen.

In de rand van de begrafenis van een in Ludwigshafen verbrande Turkse familie – die boven een Turkse cultuurvereniging woonde en waar ondanks ingevlogen Turkse branddeskundigen geen aanwijzing tot brandstichting werd gevonden – verklaarde de voorzitter van de Turkse sociaal-democraten, Deniz Baykal, de “vreemdelingenvijandigheid” in Duitsland bij de wortels te zullen liquideren.

Deze strijdbare Turken werden echter overtroffen in hun pleidooi door minister-president Recep Tayyip Erdogan. De islamistische regeringsleider van Turkije, die juist het hoofddoekenverbod aan de universiteiten in zijn land liet opheffen, kondigde naar aanleiding van zijn (treur)tour door Duitsland de oprichting aan van door de staat gefinancierde Turkse scholen en universiteiten. Bij zijn openlijke toespraak in de Keulen Arena riep Erdogan zijn landgenoten op hun nationale eigenheid in Duitsland te bewaren, want “assimilatie is een misdaad tegen de mensheid”.

In de BRD gaan 500.000 Turkse kinderen naar school. Het grootste deel faalt jammerlijk in het bondsrepublikeinse opleidingssysteem en de miljarden die in deze jongeren worden gepompt blijken weggegooid geld wanneer men de PISA-studie en de werkloosheidsstatistieken preciezer analyseert. Ook doelgerichte taalbevordering, moedertaalonderwijs door 500 Turkse leerkrachten en Duits-Turkse privé-scholen in Keulen, Hannover en Berlijn brengen weinig op.

Representatieve onderzoeken in Nederland bij beroepskandidaten voor de Nederlandse Spoorwegen tonen aan dat immigranten uit Turkije en Marokko een doorsnee IQ hebben dat 20 punten onder dat van de gemiddelde Europeaan ligt. Ook in de tweede generatie bedroeg het verschil nog steeds 12 punten. Terwijl de eerste generatie Turkse gastarbeiders inderdaad dikwijls zware lichamelijke arbeid verricht had, moeten de verwende en mislukte nakomelingen door de Staatskas onderhouden worden. Ten slotte ontbreekt bij vele Turkse jongeren ook de wil zich aan de Duitse omstandigheden aan te passen.

Adolescenten met immigratieachtergrond mislukken niet op de Bondsduitse arbeidsmarkt omdat ze hun moedertaal niet beheersen, maar omdat ze eenvoudigweg niet in staat zijn zich naar behoren in het Duits uit te drukken. Voor Turkse bonden is het lage eindexamenquotum van hun landgenoten in Duitsland een doorn in de ogen, daar dit voor jonge Turken een uitsluiting betekent in vele beroepsgebieden.

Erdogans uitspraken zijn een verder bewijs voor de mateloosheid van de Turkse toppolitici tegenover andere volkeren. Terwijl opvoedsters in West-Duitse concentratiegebieden Turks moeten leren om hun beroep uit te oefenen, wenst de Turkse regeringsleider een uitzonderingsbehandeling voor zijn eigen volksgenoten.

Zo zullen naar Erdogans wensen Turkse gettokinderen – liefst nog tegen de schoolaanbevelingen van Duitse leerkrachten – in Turkssprekende gymnasia tot hogeschoolrijpheid worden vertroeteld. Daarbij is het algemeen bekend dat het Turkse onderwijssysteem bijlange niet in de schaduw kan staan van het Duitse. De toenemende islamistische en van oudsher Turks-nationalistische richting van de leerplannen mochten de meeste Duitse belastingbetalers niet proeven. De Turkse getto-opleiding zou dan ook op lange termijn in de onderwijspolitiek zijn verzekerd.

Dankzij de antidiscriminatiemaatregelen moeten Duitse firma´s en openbare instellingen Turkse “anders-afgestudeerden” aannemen, ook al kunnen dezen nauwelijks Duits. Terwijl jonge Turken steeds meer in sleutelposities worden geplaatst, blijven meer en meer Duitse jongeren aan de kant staan, gewoonweg omdat het geld voor hun opleiding ontbreekt.

Erdogans uitspraken zijn een erkenning van de armoede voor cognitieve leervaardigheden van zijn volk, dat ook na 40 jaar in een vreemd land niet bekwaam is de eigen kinderen naar behoren voor het schoolsysteem klaar te stomen. Wellicht zullen reeds lang verboden Koerdische scholen in Anatolië Erdogan tot nadenken aanzetten. Tegelijkertijd bevestigen zijn uitspraken het politieke programma van de NPD. In zijn grondbeginselenprogramma ziet de NPD de onnatuurlijke assimilatie van buitenlanders als noodlottig voor alle betrokkenen. Zelfs de invoering van naar nationaliteiten aangepaste schoolklassen is in het NPD-partijprogramma verankerd, om de terugkeer naar eigen land van in de Bondsrepubliek levende vreemdelingen te vergemakkelijken. Erdogans uitspraken geven aan deze tussenfase extra kracht, vandaar de collectieve verontwaardiging van linkse pedagogen en integratiebevorderaars der gevestigde machten.

Volgens een onderzoek van de universiteit van Duisburg-Essen voelen jonge Turken onder de 30 jaar zich in Duitsland vaak niet wel en benadeeld. Met 57% geeft de meerderheid van jonge Turken toe dat ze zich uitsluitend met Turkije verbonden voelen. Daarom vonden Erdogans uitspraken dan ook grote aanhang onder de in Duitsland levende Turken. Waarlijk – als delen van het NPD-programma zelfs door de Turkse minister-president bevestigd worden, dan is de nationale oppositie in Duitsland op de goede weg.

Safet Babic

Bron: Deutsche Stimme

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

 
%d bloggers liken dit: